2012

Stackars fina lilla blogg, som har stått ensam och utan mycket uppmärksamhet väldigt länge...
 
Jag inser att under hösten och sommaren har bloggen eka:t relativt tomt, men som kompensation tänkte jag göra en sammanfattning av det gångna året, så att ni är up to date!
 
JANUARI
Året började med att jag var i stockholm ganska mycket, umgicks med mina vänner, samt tog farväl av Julia som reste till San Fransisco för ett halvår. Sen vart det förstås mycket plugg och omtentor, och så började jag träna på Nordic Club i Jönköping.
 
FEBRUARI
Under den här månaden var jag ganska mycket på gymmet, och jag fastnade för Piloxing. Jag åkte upp till Stockholm, och jag och Camilla åkte på spa och hade det hur bra som helst! Det vart lite mera plugg, varvat med lite andra roligheter, bland annat åkte jag til a6 och shoppade med min rumskamrat, och lördagarna spenderades framför melodifestivalen.
 
MARS
Under mars månad började solen titta fram i Jönköping, jag kunde ta cyckeln till skolan, och jag och en kompis satt och fikade på en uteservering i det fina vädret. Och när jag åkte till stockholm tog jag och My våra kameror och åkte till rundan och promenerade och fotade, det blev några riktigt fina bilder måste jag säga.
 
APRIL
Under påsken följde jag med familjen till sälen, det var mycket trevligt, och om jag inte missminner mig på spenderade vi en dag i Experiums Sauna-värld. Mot slutet av månaden började jag känna av tenta-stressen av att läsa två kursen samtidigt som ska tentas av samtidigt.
 
MAJ
Månaden började i Stockholm, jag hade middag hemma hos mig för att fira min födelsedag, sedan firades både jag och pappa på varborg, och när jag kom hem var det bara tentaplugg som gällde. Jag hade även en fantastisk ute-kväll i Jönköping när jag gick ut till Akademin med några kurskamrater, hade hur roligt som helst! Vi började få sommarväder också, och jag insåg att jag var pollenalergiker. Och det var MÅNGA kvällar/nätter som andra studenter hade fest med tillbehörande hög musik ute på gården där jag bodde, vilket ledde till många sömnlösa kvällar för min del.
 
JUNI
I början av juni var det dags för den sista tentan och inlämningsuppgiften för terminen, och det kändes väldigt skönt när jag var klar med det. Men vid det här laget hade jag insett att jag inte hade tillräckligt med poäng för att fortsätta med termin 3 till hösten. Så jag bestämnde mig till slut för att flytta hem till stockholm, sagt och gjort och första lasset med prylar lämnade lägenheten i Jönköping. Det blev även ett kärt återseende av Julia som äntligen kom hem från USA. I juni började jag även på mitt sommarjobb, som vikarie på ett äldreboende på dalarö. Jag jobbade även på midsommar, men det gjorde inte så mycket för strax därefter for vi till Italien. Det finns inga ord som kan beskriva hur bra vi hade det i Italien, helt fantastiskt helt enkelt!
 
JULI
I början av juli var vi fortfarande i Italien, och åkte vi från Grosetto där vi vart under nästan 2 veckor, till Rom där vi bodde sista natten. Utöver det jobbade jag väldigt mycket, och när jag inte gjorde det träffade jag mina kompisar, firade bland annat Julias födelsedag. Vi hade också besök från andra sidan jorden, och så blev det en tur med båten.
 
Augusti
I mitten av augusti hade jag min sista dag på sommarjobbet, och min första dag på förskolan. På förskolan trivdes jag superbra, och jag blev kvar där i hela 5 månader. Den 18 augusti var det stort kalas för farmor som firade 70 år, något som blev en mycket minnesvärd tillställning.
 
September
Började med en brakstart då det var kräftskiva hos Julia, ojojoj säger jag bara haha men kul vare! Utöver det hade jag och mamma en otroligt skön spa-dag på centralbadet. Tog tag och anmälde mig till en danskurs på HDS. Den 18 september blev den dag jag aldrig kommer att glömma, tyvärr var det en hemskt tråkig och smärtsam dag, men det är väl en del av livet har jag förstått... September bjöd också på en föreställning med Jesus christ superstar och inflyttningsfest hos Linda.
 
Oktober
I oktober var det fortsatt mycket jobb förstås, och jag började komma in i det på riktigt. Det vart också en trip till Sälen med mamma och pappa, och så stannade vi i Tellberg en natt och spa:ade lite. Det blev självklart bullbak på kanelbullens dag, och ytterligare fika när vi firade Michan.
 
November
Denna månad bjöd på konsert med My's band, och födelsedagsmiddag hos Linda. Och i november lämnade Teele Sverige för att bo i Indien i nästan 2 månader. Nu började det också bli dags att sätta igång att plugga till några tentor jag skulle skriva i dencember.
 
December
Månaden började med dansuppvisning och julpyssel med "gänget". Det blev även julbord på Vidbynäs gård, och det stora snökaoset kom. Sen åkte jag ner till Jönköping, skrev mina tentor, blev magsjuk(!!) och åkte hem. Jag tillfrisknade lagom till att jag fick jullov. Julen och mellandagarna spenderades i Sälen, och sen invigdes det nya året på hemmaplan.
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken härlig sammanfattning av 2012. Nu när du är nere i Jönköping igen hoppas iaf jag på lite uppdateringar här på bloggen :-) Lite vardags upplevelser som komplement till alla samtal o sms.
Kram Mamma

2013-01-31 @ 09:44:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0