London 2013

Okej, äntligen(!) kan jag sätta mig ner och skriva om min resa till London som jag gjorde i somras tillsammans med min mamma. Vi åkte onsdagen den sista Juli, och åkte hem igen på söndagen, så här kommer en beskrivning av vad vi gjorde, och lite bilder.

Dag 1
Eftersom vi kom fram ganska tidigt på onsdagen, så får den va med och räknas som dag 1. När vi hade checkat in på hotellet åkte vi direkt till Oxford street för den första shoppingturen (och det blev då verkligen inte den sista). Mot kvällen åkte vi tillbaka till Kensington där vi bodde, och åt middag på Nandos.

Dag 2
Ojojoj, den här dagen hade vi mycket att göra, en riktig turistdag, med mycket varmt väder. Vi började med att åka till Big Ben, gick vidare till Houses of Parliament, Westminster Abbey och Buckingham Palace.

Efter det gick vi lite i St. James Park, och sökte oss efter skuggan, nu hade det blivit riktigt varmt. Sedan gick vi (en omväg) till Piccadilly Circus och mot Covent Garden.

Efter att ha gått runt och kollat på marknaden, street-artists, och ätit mat gick vi tillbaks till Oxford street. Efter en heldag på Londons gator, i ca 30 graders värme var vi riktigt trötta när vi kom tillbaks till hotellet. Så pass trötta att vi inte ens orkade ta oss ut för att äta middag, så vi beställde roomservice i stället, underbart!

Dag 3
På fredagen började vi med att gå på Madame Tussauds, och efter det tog vi en dubbeldeckare till Harrods.
Efter det blev det Fish n' chips till lunch, och sen mera shopping på Oxford Street. Och så avslutade vi dagen med middag på Haché Gourmet Burger.

Dag 4
Den här dagen var också ganska fullspäckad, först iväg till Piccadilly circus för att köpa musikalbiljetter, sen tillbaks till Oxford Street för att äta frukost och hinna med lite mera shopping. Sen åt vi Afternoon Tea på en fantastisk restaurang som heter Sketch. Efter det skyndade vi oss till London Eye som vi hade köpt biljetter till tidigare, vyn därifrån var fantastisk!
Efter det åkte vi tillbaka till hotellet för att göra oss iordning, och sen åkte vi och såg på musikalen.

Musikalen vi såg var förstås Dirty Dancing!
Dag 5
Då har vi kommit fram till söndagen, det vill säga den dag som vi åkte hem. Den här dagen gjorde vi inte så mycket, lite last-minute shopping, och sen satte vi oss på tågen till flygplatsen.

Sammanfattningsvis var det en väldigt rolig resa, London är ett superbra resmål. Det blev som sagt mycket shopping, jag funderar på om jag ska fota lite av det jag handlade, och blogga om det? Vi får se hur det blir.