Projekt: Hårform

Hej kära bloggläsare!
Jag har en bra och en dålig nyhet till er, vi börjar med den dåliga.

Jag gick till frisören i Råslätt centrum och klippte mig. Inte bra.

Hon kapade av mitt hår!!!

Jag visste att jag inte borde klippa mig hos någon annan än min vanliga frisör, men mitt hår va så slitet, och jag tänkte att jag ändå bara skulle klippa topparna "hur mycket kan gå fel egentligen?" Tydligen mycket.

Jag ska inte hänga upp mig för mycket på det, men hon klippte på ett sätt att det såg ut som om jag hade klippt mig själv, nästan hela håret är samma längd och inte alls som jag hade innan.
Dagen efter gick jag tillbaka, och fråga henne om jag kunde komma med konstruktiv kritik, det fick jag. Men hon reagerade bara genom att försvara sig själv och höjde rösten.

Men nu till den bra nyheten. När jag berättade det här för en klasskompis berättade hon om ett kosttillskott som heter Hårform som tydligen skulle få håret att växa snabbare, samt att det var bra för hud och naglar. Så tidigare idag åkte jag till stan och köpte de här tabletterna. Nu tänkte jag göra ett litet projekt av de här tabletterna här i bloggen :D Jag kommer mäta mitt hår och skriva lite hur det går, ungefär en gång i månaden kanske? Syftet är att ta reda på om det fakriskt funkar.
Haha OMG kom just på att jag borde göra ett förbättringsatbete på det här, förbättringsarbeteär något som vi höll på med mycket i förra kursen :P haha


Så här skriver Life om produkten:

"Hårform innehåller en blandning av vitaminer, växtextrakt och aminosyran lysin. Tillsammans utgör de ett allsidigt kostillskott för hår, hud och naglar. Produkten stimulerar cirkulationen i hårbotten vilket ökar näringstillförseln till hårroten. Åkerfräken är rikt på kisel som är en viktig byggsten för hår, hud, naglar och bindväv."

En burk kostade 134 kr(144 om man beställer från hemsidan) och innehåller 100 tabletter, man ska ta 1-3 tabletter dagligen, jag har bestämt att jag ska ta 2 om dagen.

Life skriver också så här om Hårform:
"Produktfördelar
- Innehåller essentiella näringsämnen för hår, hud och naglar
- Motverkar risigt och livlöst hår
- Stärker sköra naglar

Näringstillförseln till håret sker genom att näring transporteras via kapillärerna (små blodkärl) till hårroten. Brist på viktiga näringsämnen kan försämra mikrocirkulationen i hårbotten vilket i sin tur medför att näringstillförseln, av de för håret så viktiga byggstenarna inte blir tillfredställande. En god cirkulation i hårbotten är en förutsättning för ett friskt och livfullt hår.

Huden är till ytan, kroppens största organ. Huden viktigaste funktioner är bl. a. att bi behålla kroppens vätskebalans, hålla kroppstemperaturen, skydda inre organ och fungera som ett utrensningsorgan. Hårform innehåller ett brett spektra av essentiella ämnen för vår hud."

Själv har jag en god ställning inför det här, jag hoppas verkligen att det funkar, för jag vill att  mitt hår ska växa ut igen(!). Det här är ju då endast ett kosttillskott, så om inte annat tror jag att det kan vara bra för min hälsa då tabletterna innehåller mycket vitaminer(A, B1, B2, D).



Oj, vilket långt inlägg det blev nu hehe tänkte bara avsluta med två bilder, en innan jag gick till frisören och en efteråt.




Fredag 7 oktober, idag är mitt hår 32,5 cm långt som längst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0