Guldlock

Hehe, rolig rubrik va? :D
Jag fick en väldigt bra locktång i julklapp(väldigt tur att jag har varit så snäll det gångna året), håret blir väldigt lockigt, och det håller mycket bättre än om jag använder plattången. Så nu tänkte jag visa hur jag använder den :)


Så här såg jag ut innan, och nu vet ni också hur jag ser ut
innan jag har fixat håret :P Det viktiga är att håret är torrt,
det kan även va bra att ha värmeskydd i.


Såhär ser locktången ut BaByliss easy curl, den är
den är tjockare längst in, och smalare vid toppen.
Jag brukar ställa in på värmenivå 6.


Sen är det bara att börja rulla hårslingor runt tången,
passa er för att bränna er på fingrarna, ansikte och öron ;-)

 
Då ser det ut ungefär såhär :)


Sen brukar jag dra med fingrarna genom hela håret
för att lockarna inte ska bli så "perfekta".

 
Sen drar jag i håret lite, så att lockarna smälter ihop,
man vill ju inte ha värsta afro-håret :P

...så va det klart, glömde bort att ta en "efter"-bild tyvärr, men ni ser resultatet på nyårs-bilderna annars :)

Lycka till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0