Nail art

Många har undrat hur jag gör mina naglar, som ibland är prydda med lite olika motiv, det är lite kompliserat att förklara, men nu har jag jgort en bild serie, så ni kanske förstår lite bättre. Det martial man behöver har jag fått härifrån, nagelshoppen.se


Dethär är vad man behöver, remover och topz för att göra rent och justera lite och sånt.


Innan man börjar är det bra att göra rent naglarna, fila och sådär, sen är det bara att
måla på med en fin färg.


Dethär lite "speciella" nagelacket är litetjockare än vanligt, och går bara att använda till dehär.


När man skrapar bort lacket stannar lite kvar i de graverade, se till att ha papper under
(som man kan skrapa ner lacket på)


Dynan är av någon form av plast och är ganska mjuk, så trycke med den över motivet.

Och då har motivet fastnat på dynan.


Sen är det bara att trycka dynan mot nageln, så stannar motivet där.


Måla med genomskinligt lack, för att skydda och se till att det håller lite längre.



Så ser det ut när det är klart! :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0