den korta versionen

Så, nu ska jag förklara lite kort om vad vi gjorde i Italien, och visa lite bilder. Jag ska försöka att ta mig tiden att skriva lite mer ingående om viss asaker som vi hjorde, och få med bilder från systemkameran också. Men nu kommer sammanfattningen.

Vi åkte altså på fredagen den 4:e juni, tillsammans med några kompisar till min familj. Vi kom fram till flygplatsen i Rom på förmiddagen, och hämtade bilarna som vi hyrt. Sen körde vi till staden Terracina som jag berättade om förut. Jag kan ju börja med att säga att italinare kör som galningar, för att beskriva det i en lite mildare ton :P
När vi, trots trafiken, kom fram till lägenhets hotellet vi skulle bo på, man hyr helt enkelt en lägenhet med kök och sånt, packade vi upp och gick ut för att "checka" in stället.
Vi var i Terracina i en vecka, de första dagarna var vi mest på stranden både på stranden som var 5 minuter rån lägenheten och i en stad som låg i närheten som heter Sperlonga. Vädret var väldigt varmt, och det blev bara varmare och varmare allt eftersom veckan gick. En dag tog vi en färga ut till en ö som heter Ponza, det va jättevackert där, och så var vi i Pompeji en dag, ni vet staden som ödelades av ett vulkanutbrott för jättelänge sen? Och flera saker som jag kommer att gå in på mer sen.
Sen åkte vi vidare till Rom. För mig, mamma och Henrik var det förta gången där, så vi gick ju runt och såg på alla saker man måste se på när man är där, Colosseum, Forum Romanum, Fontana di Trevi och Pantheon. Sen spenderade vi mycket tid vid hotellet, framför allt poolen, också.
Men tyvärr så kom de 13 dagarna till ett slut, och vi var tvungna att säga ett tårdrypande "adjö" till detta vackra land :P

 

                      

 

 


   
  


Det var allt för den här gången :D


Kommentarer
Postat av: Michaela

Låter som om du har haft det superhärligt i Italien!! Fina bilder oxå :) Du får berätta allt sen när vi träffas!

2010-06-26 @ 16:59:38
URL: http://michio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0