Superkatten Jansson!

Okej, alla som läser min blogg vet nog redan dethär, men om det är någon som har missat det, så kan jag berätta att jag kommer att vara dansinstuktör för Funkykidz i vår.Och det ser jag fram emot jättemycket! :) Dethär fick jag reda på i tisdags, och nu i helgen så var jag tvungen att gå på en kurs som alla instuktörer ska gå innan man får en klass. Så jag har varit i Vallentuna (norr om Stockholm) hela helgen. Funkykidz är ett konsept som finns i hela norden, som går ur på att dansa och ha roligt. Så det är vad jag har gjort i helgen och vad jag senare kommer att göra med barnen :)

Vi har dansat de pass som 4-5-åringar kommer att ha (eftersom allt är förkoreograferat), och sen för 6-8-åringar och till sist 9-12-åringar. Och så har vi haft teori och lite andra övningar.

I de yngre grupperna har det ju vart barnanassad musik, väldigt roliga, så nu har låtar om phantomen utan kläder, och om Byggare Bob fastnat regält på hjärnan.

   

Det har alltså vart fullt upp, eftersom att när man kommer hem så är det bara att äta lite middag och sen måste man göra lite hemuppgifter, och träna lite på några av danserna. Och sen har man somna direkt när man lägger huvudet mot kudden. Därför började inte min helg på riktigt förens för några timmar sen. Därför tänkte jag gå och lägga mej snart och kanske läsa lite :)

Puss och go natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0