Måla naglar

Ja, nu så ska jag visa! :D

Det här är vad man behöver:


1. Börja med att sätta på lite bra musik, det gör det hela mycket roligare :D sen tar du bort gammalt nagelack, filar naglarna, och ev. klipper ner nagelbanden.
2. Massera nagelbanden med olja, efter det smörjer du in både nagelband och händer med en handkräm.


3. Måla sedan på ett lager nagelack i någon fin(gärna stark) färg.
4. Låt torka, der cirka 2 låtar innan det är riktigt torrt :P


5. Sedan är det graffiti-nagelacket som ska på. Penseln är ganska bred, så det underlättar en del. Men det var ändå rätt så svårt då det torkade väldigt fort, så det gäller att vara snabb.


6. Så såg det ut bara några sekunder efter jag målade på nageln. Nagellacket lixom "drar" ihop sig.
7. Sedan ska det här torka, det tar inte så lång tid, men var försiktig med att känna om det är torrt för tidigt!


8. om man vill att resultatet ska hålla lite längre kan man måla på ett lager genomskinligt nagelack.


Så här blev slut resultatet!! Coolt va?




Vad jag tyckte om produkten:
Det här är bland det häftigaste jag har sett i kosmetika-väg på läänge. Det gick så snabbt, jag kunde verkligen se hur nagelacket rörde sig på nageln.
Däremot var det ganska knepigt, man får inte ha för mycket lack på nageln, för då händer det inget. Det här var ju faktiskt första gången jag använde den, det blir säkert lättare när jag har övat lite. Som ni vet så håller ju jag på väldigt mycket med mina naglar och gör stämpar(som jag har visat förut), och med det här nagelacket blir det mycket enklare att fixa snygga naglar, om man till exempel inte har tid eller ork att hålla på mer än nödvändigt. Jag hoppar att dom fortsätter utveckla nagelack som bildar mönster själv, det här känns så...high-tech :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0